حرفهای حمیدرضا
 

  خواص بادام

 بادام سرشار از ويتامين E است. بادام علاوه برداشتن فوايد زياد نيازبدن به ويتامين E را به طور کامل برطرف ميکند.نشريه انجمن تغذيه امريکا نوشت، مصرف مقداری بادام در روز باعث افزايش ميزان پلاسمايی ويتامينE ميشود و مقدار ويتامين را در گلبول های قرمز افزايش می دهد. بادام همچنين در کاهش ميزان کلسترول خون موثر است. محققان توصيه می کنند، کسانی که از کمبود ويتامينE نگرانند می توانند با مصرف مقداری بادام در روز اين کمبود را به طور کامل جبران کنند

 

 
 خواص خرمالو
 

مصرف خرمالو معده را تقويت می کند. متخصصان تغذيه، به خانواده ها توصيه می کنند خرمالو را برای تقويت معده مصرف کنند.به گزارش ايسنا ، خرمالو دارای ويتامين های A,B,C اشتها آور و برای تقويت معده به کار می رود. اين ميوه همچنين برای کبد و کليه مفيد است و کم خونی را برطرف می سازد و جهت تسريع در رشد کودکان ميوه مناسبی است. آب خرمالوی نارس برای پايين آوردن فشار خون بالا بسيار موثر است.

 برای تسريع و رسيدن ميوه خرمالوی نارس ، پس از چيدن می توان در کنار آنها يک يا دو عدد سيب درختی قرار داد

 


 خواص دارويی شيرين بيان

 

1-   مهمترين خاصيت شيرين بيان که جديدا کشف شده است و در آلمان و اروپا و آمريکا استفاده می شود درمان کننده زخم معده و سرطان معده است.  برای اين منظور شربت شيرين بيان را تهيه کرده و هر روز بمقدار يک قاشق غذاخوری قبل از غذا به مريض بدهيد و اگر اين عمل را تا 4 ماه تکرار کنيد شخص معالجه خواهد شد.

2-   برای تقويت عمومی بدن مفيد است.

3-   خوردن آن از پيری جلوگيری می کند.

4-   برای نرم کردن سينه موثر است.

5-   زخم ها و تاول های پوست را با چای شيرين بيان شستشو دهيد تا زود خوب شود.

6-   ملين است و معمولا آنرا با گياهان ديگر مخلوط می کنند که انقباضات را کم می کند.

7-   مدر و عرق آور است.

8-   برای برطرف کردن زخم و التهاب دهان،  ريشه شيرين بيان را بمکيد.

9-   سرفه را برطرف می کند.

10-   ورم معده را برطرف می کند.

11-   تنگی نفس را تسکين می دهد.

12-   برای درمان سوء هاضمه مفيد است.

13-  برای از بين بردن نفخ شکم مفيد است.

14-   برای درمان موخوره،  چای شيرين بيان را به سر بماليد.

 


مصرف همبرگر

 

مصرف همبرگر و استيک خطر بروز سرطان را افزايش می دهد. پس از مطالعات گسترده و کشف اين امر که مصرف گوشت قرمز خطر بروز سرطانهای روده ای را افزايش می دهد، محققان توصيه می کنند که بايد غذاهايی از قبيل مرغ و ماهی و حبوبات جايگزين برگرها، سس ها و استيک ها شوند.

 

به گزارش ايسنا به نقل از مجله علمی نيچر، مطالعات نشان می دهد آهن و مواد سمی که در حين پخت گوشت قرمز تشکيل می شوند می توانند عوامل ايجاد سرطان باشند.اين پژوهش ها که توسط محققان انجمن سرطان آمريکا در آتلانتا صورت گرفته نشان می دهد در گروههايی که بيشتر از گوشت قرمز استفاده می کنند 2 برابر احتمال ابتلا به اين سرطان ها افزایش می يابد. در مقايسه با اين افراد، کسانی که در رژيم غذايی آنها مقادير زيادی مرغ و ماهی وجود دارد 20 تا 30 درصد کمتر دچار اين قبيل سرطانها می شوند.

 

اين امر حتی با در نظر گرفتن ساير فاکتورهای خطر زا از قبيل اضافه کردن وزن، عدم ورزش کردن و عدم مصرف ميوه و سبزيجات صحت دارد. افرادی که در گروه پر خطر قرار می گيرند بين 55 تا 85 گرم روزانه گوشت قرمز مصرف می کنند که اين ميزان معادل يک ساندويچ متوسط همبرگر است.

پيام هاي ديگران ()        link        پنجشنبه ٤ فروردین ،۱۳۸٤ - حمیدرضا